23 cm repeater PI6SHB PA3GCO
Call PI6SHB
CTCSS voor lagere squelch 71.9 Hz
Uitgangsfrequentie 1242.3500 MHz
Ingangsfrequentie 1270.3500 MHz
Vermogen 5 Watt
Antennehoogte 35 meter
Locatie 's-Hertogenbosch
Locator JO21QR
...
Sinds juni 1995 is PI6SHB in de lucht op zijn huidige locatie: een flat van 9 verdiepingen aan de oostkant van 's-Hertogenbosch. PI6SHB zendt met een vermogen van 5 Watt in een Comet GP98 driebander op 35 meter boven de stoep. Dit blijkt ook ongeveer 35 meter boven N.A.P. te zijn.
PI6SHB is een zelfbouw repeater waaraan nog steeds features worden toegevoegd. De repeater kan op afstand bestuurd worden door de sysops, voor de users is deze optie niet beschikbaar.
Als een gebruiker CTCSS 71.9 Hz meestuurt wordt de squelchdrempel van PI6SHB sterk verlaagd. De gehele repeater bevindt zich compleet met voeding in een 19 inch kast. 220 Volt erop, antenne eraan, en de repeater is in bedrijf. De local oscillator van de ontvanger staat met een pll direct op frequentie in de 23 cm band. Een zelfbouw kristaloven houdt de frequentie stabiel. De zender werkt direct op 1242.3500 MHz en wordt via een deler en een pll gekoppeld aan een kristal. Dit kristal wordt m.b.v. varicaps gemoduleerd. Ook dit kristal is voorzien van een zelfbouw kristaloven. Het duplexfilter is gebouwd door de sysop van de 23 cm repeater in Nijmegen, Clemens Peters PE1PTX. Als eindtrap wordt een module gebruikt van het type 57762. Elke 5 minuten komt PI6SHB automatisch in de lucht met zijn callgever. Zodra een user ptt maakt op de ingang van het relais, komt PI6SHB terug met een rogerpiep.
...
Terug
www.pa3gco.com