A1 MMC 2002

QTH: Lovoš - 570 m.n.m. * * * Loc.: JO70AM

Ops.: Petr, OK1HSF & Rom@n, OK1DSA + elév Jakub, OK1- 35878

Lovoš

Tak, poslední letošní závod započítávaný do hodnocení MČR VKV máme za sebou. Tento závod pro nás byl také významný tím, že po několika letech znamenal "comeback" na naši, takříkajíc, domácí kótu - Lovoš.
   Původně jsme zamýšleli účast z jiné kóty, ale člověk míní a počasí mění. Naštěstí se nám 14 dní před závodem naskytl již výše zmiňovaný comeback na Lovoš (tnx info OK1AIL), což nebylo mnoho času na přípravu, vzlášť, když dva dny před závodem nebylo nic 100%. Ve čtvrtek, v osm hodin večer, se dozvídáme, že vše dopadlo dobře a tak si s Petrem, OK1HSF domlouváme sked na páteční večer, abychom dohodli podrobnosti.

V sobotu, půl hodinky po sedmé hodině ranní, příjíždí Petr a něco málo minut po osmé hodině vyrážíme vstříc dobrodružství. Počasí nám vyloženě nepřeje, prší a je docela slušná mlha. Prostě počasí jako stvořené pro "krbové jezdce", a ne pro blázny lezoucí po kopcích. Po náročném výstupu dosahujeme asi v půl desáté vrcholu. Pro regeneraci organizmu si dáváme sklenku grogu (Jakub, jakožto nezletilý, 9 let, měl nárok pouze na čaj !) a po převlečení se z promoklého oblečení do suchého, začínáme s budováním vysílacího pracoviště. Přesvědčujeme se, že veškeré zařízení je funkční a pouštíme se do stavby antén. Z již výše zmíněného nedostatku času jsme se rozhodli pro dvě fixně směrované (J a V) KRCky, na cca 3 m stožárcích. Antény přepínáme (směrujeme) pomocí mechanického dvoupolohového přepínače.
Zbývající čas do začátku závodu si krátíme vysíláním pod svými značkami.

Blíží se začátek závodu. Výkop je tentokrát svěřen mně, protože Petr prý začínal loňský "markoňák". Několik málo minut před startem obsazuji kmitočet a úderem čtrnácté zulů vysílám prostřednictvím klávesy F1 výzvu do závodu a jsem připraven zvládnout následný pileup. Ovšem, jaké to překvapení, pileup se nekoná a spojení vůbec přibývají hlemýždím tempem. Střídáme se s Petrem u rádia po 2 až 3 hodinách. Pomalé tempo závodu je vyváženo tím, že děláme dost "fláků".
Asi tak kolem dvaadvacáté hodiny se začíná projevovat můj spánkový deficit. Noc před závodem jsem totiž naspal pouhé dvě hodinky ! Odpočatý Petr usedá ke stroji a já se přemisťuji na postel, abych záhy usnul spánkem spravedlivých. Proubouzím se až druhý den ráno, asi ve dvě hodiny a s milým překvapením zjišťuji, že Petr, díky otevření se východního směru, udělal spoustu spojení, mezi nimiž bylo hodně fláků a zvedl průměr na QSO z 180 na 206 km (pokud si dobře pamatuji). Před třetí zulů se střídáme v operátorském "kokpitu", ale východní otevření je již tytam a spojení opět přibývají velmi ztuha. Opravdu nejhorší je to mezi 02 - 03 Z (1 QSO) a taktéž mezi 03:25 - 04:43 Z, kdy je ovšem dlouhé čekání na spojení vyváženo příchodem našeho ODX - YU1EV (807 km), který přišel na výzvu. Pozitivní je, že do konce závodu se nám daří zvyšovat kilometrový průměr a končíme se slušnými 212,1 km/QSO.
Závod jsme nuceni ukončit o hodinu dřív, abychom stačili sejít s kopce ještě za světla.

Závod hodnotíme jako velmi zdařilý po všech stránkách. Před závodem jsem prohlásil, že uděláme 200 spojení, čemuž Petr nevěřil. Pravda, nepovedlo se, ale mnoho nechybělo, tak snad příští rok.
Děkujeme všem stanicím za spojení a těšíme se z Lovoše na slyšenou v některém z dalších závodů.

73, OK1KGR (Rom@n, OK1DSA * Petr, OK1HSF * Jakub, OK1- 35878)