9A2U / 9A1CEU

GLAVAT ISLAND
LH-0170
(EU-016, LH-0170, CI-144)

U sklopu aktivnosti Hrvatske DXPedicijske Grupe - 9A-DXP-G planiranih za 2002. godinu, u vremenu međunarodne IOTA expedicije na otok Korčulu, u Vela Luku, a nakon sudjelovanja u IOTA RSGB natjecanju, planirana je aktivnost sa svjetionika Glavat u južnojadranskom akvatoriju.

GLAVAT02.jpg (95387 bytes)
9A7KNB & 9A4VV

Organizacijski dio obavili su članovi 9A-DXP-G; Mate-9A3PA, manager Grupe, te posebno članovi Grupe iz radiokluba «Vela Luka»-9A1CDH; Romildo-9A4RV i Vedran-9A4VV. Jedan od njihovih glavnih zadataka bio je pronaći adekvatan prijevoz, brod, koji će iz Lumbarde na Korčuli usred sezone prevesti aktivatore svjetionika na sam otok. Udaljenost je oko 10 milja, a brod mora biti kapaciteta do 20 ljudi s tim da stane i sva oprema. Nakon što je zadatak pronalaska

broda obavljen (cijena prijevoza je u sezoni posebno visoka - tu do izražaja dolaze pregovaračke sposobnosti i taktika, jer se u isto vrijeme za veće novce mogu prevoziti turisti, a ne se natezati s tamo nekim antenama, agregatima, radioamaterima...),  ostalo je samo da se izvjesti glavnog sponzora ove WLH-expedicije (World Lighthouse) Tibora – OM3RM, da se u plan aktivnosti definitivno uključuje i ova expedicija na Glavat.
U utorak, 30. srpnja 2002. krenuli smo iz Vela Luke: Laci-OM2VL, Rasto-OM3BH, Jožo-OM3GI, Števo-OM3RG, Tibi-OM3RM, Julo-OM7JG, Vilo, Davor-9A3ZA, Vedran-9A4VV i Kiki-9A6PAX, a iz Račišća: Branko-S57C, Željko-9A2R, Zvonko-9A3LG, Mate-9A3PA, Mix-9A7KNB i Braco-9A7R. Prije nego počne vjetar morali smo stići do Glavata. Brodić je čekao na dogovorenom mjestu.

U Lumbardi smo. Vrijeme sunčano, rana zora i debela rosa, nakon dnevne žege gotovo prohladno jutro. Ukrcavamo opremu; antene, uređaji, agregat, osobne stvari, hrana, razne sitnice. Antena za 6m vozi se «na krovu» u komadu, skoro da bi ju mogli koristiti odmah. Uz malo mora i ljuljanja plovidba je trajala oko 90 minuta. Za plovidbe smo posluženi domaćim specijalitetima (živija barba!), a jedina žena među nama, Kiki-9A6PAX, svarila je kavu. Veselo je društvo, još pod dojmovima netom završenog IOTA

GLAVAT01.jpg (117500 bytes)
ATMOSFERA NA BRODU

kontesta hrabro plovilo u novu pustolovinu. Kad bi barba uočio da su nekom oči malo veće nego obično odmah bi mu dao terapiju iz domaće medicine kamuflirane u boci od mineralne vode!

Pristajanje uz otok nakon kratkog kruženja i traženja pogodnog mjesta u zavjetrini nije baš bilo jednostavno. Stari morski vuk Vedran-9A4VV tu priskače u pomoć i za čas smo istovarili stvari iz broda koji se odmah udaljio nazad put Korčule. To što smo istovarili ne znači i da smo s tim stvarima završili. Trebalo ih je još samo donijeti na vrh stijene, (put je s druge strane otoka), do zgrade svjetionika. Vrijedne ruke prionule su odmah sklapanju dijelova opreme i postavljanju antena, jer je vrijeme boravka na otoku ograničeno do sutradan ujutro u 06.30 sati. Oko 11.30 sati po lokalnom vremenu proradila je na opsegu postaja 9A8RR/p. Dvije kratkovalne postaje i jedna na 50MHz, koja se noću pretvorila u treću KV-postaju, 3 el. beam, vertikalka, inverted-V za kratki val i 4 el. yagi za 50 MHz. Imali smo i UKV postaju s malom magnetnom antenom.

GLAVAT14.jpg (79882 bytes) GLAVAT05.jpg (83538 bytes) GLAVAT06.jpg (121425 bytes) GLAVAT07.jpg (92516 bytes)

S57C, 9A7R i OM3BH
"ONE THOUSAND QUESTION DISCUSSION"
OTOK I SVJETIONIK GLAVAT DIO ČLANOVA EXPEDICIJE PRED SVJETIONIKOM U PPS-u: 9A3LG i OM3RM U PILE-UP-u

Marljivi gosti iz Slovačke prionuli su radu na postajama. Na pustom smo otočiću uspostavili relativno brzo dobre uvjete za rad i boravak u zgradi koju je zub vremena (ili nevremena) poprilično načeo, srećom samo iznutra. Nalazimo i potpise prijašnje expedicije na jednim vratima. Odlučujemo da nećemo ostavljati nikakvih negativnih tragova svog boravka iako je bilo prijedloga da se na zgodnom mjestu ostavi «Dinamova» zastavica ili slično HI.

Otok je napušten osim od ljudi i od većine životinja osim malih guštera i mrava. Nalazimo posvuda dosta uginulih ptica. Gledamo ogromnu zgradu svjetionika i pitamo se koliko bi njezina izgradnja koštala danas.....

Veze se ređaju solidnim tempom. Na 15m otvoreno je prema cijelom svijetu, 6m je nažalost potpuno tih, tek nekoliko tropo veza.... čujemo se sa Zvonkom 9A3XM iz Siska.... šteta što nije otvoren 50MHz da kolege iz Slovačke vide kako to na 6m ide iz ovih krajeva. Onaj tko nije probao raditi s mora na 6m kad je band otvoren, jednostavno teško može vjerovati koliko stanica poziva istovremeno.

GLAVAT09.jpg (94762 bytes)
DIO EKIPE 9A8RR/p ISPRED  SVJETIONIKA GLAVAT

Radimo CW i SSB na KV opsezima, pile-up je solidan iako koristimo relativno malu snagu; IC2-KL je najveće pojačalo koje smo ponijeli. Većinu vremena operatori koji u tom trenu nisu za stanicom provode u razgovorima oko prošlog IOTA natjecanja i svega što se oko njega događalo. Međunarodni štih expedicije i djelimično poznavanje jezika pridonose dodatno zanimljivosti konverzacije. Ruke lete na sve strane jer ruke govore sve jezike, a Brankov S57C -SLO-cviček barem još tri! Utvrđujemo još malo slovački (nasobiček, počitač, centrali....), premda većina naših gostiju zapravo najbolje međusobno razgovara na mađarskom! Slovački i hrvatski jezik imaju dosta sličnosti, ali s mađarskim, nažalost, teško bi se sporazumjevali. HI!

GLAVAT03.jpg (105396 bytes)
MATE -9A3PA   MANAGER
HRVATSKE DXPEDICIJSKE GRUPE

Interesantno je da su naši gosti iz raznih dijelova Slovačke, baš kao što smo i mi, članovi 9A-DXP-G iz raznih dijelova Hrvatske. Oni koji su bliže zapadnoj granici Slovačke Republike razumiju bolje češki i njemački. Od nas (9A) češki govori Zvonko-9A3LG. Njemački pomalo gunđamo (šajbe, gedore, achtung-dichtung.... HI). Oni pak koji su bliže sjevernoj granici bolje razumiju poljski. Od nas poljski govori Kiki-9A6PAX. Većina su naših gostiju pripadnika mađarske manjine u Slovačkoj, pa im je materinji jezik mađarski. Tu nemamo svojih aduta za sada. Nažalost ovaj put nam nije bilo Tihane-9A6PBT koja govori slovački, a taj jezik jedino razumiju baš svi naši gosti iz Slovačke. Branko-S57C nije se puno napričao slovenski, baš kao ni Braco-9A7R ruski, tako da su nam njih dvojica ostali kao neiskorišteni potencijali što se tiče multijezičnosti na ovoj expediciji na kojoj se moglo čuti njmačkog, češkog, poljskog, slovačkog, slovenskog, mađarskog, engleskog i hrvatskog jezika! (plus veloluški i našdomaćikajbuš).

GLAVAT12.jpg (113148 bytes)
MATE - 9A3PA
TIBI - OM3RM
&
BRACO - 9A7R

Vruće ljetno popodne iskorišteno je i za kupanje te dogovore o budućim aktivnostima. Kako bi imali valjan dokaz o našoj aktivnosti na svjetioniku, osim uredne dozvole za boravak, valjalo je napraviti i nekoliko fotografija operatora i opreme. Predvečer, ali još za dana, proradio je i roštilj, još ta noć i cijela ljetna expedicija završava. Tokom noći veze su punile LOG te je konačni cilj – 2.000 veza, premašen za oko 300 veza.

Rano ujutro gase se  uređaji i počinje pospremanje. Rasklapamo opremu i opet ju nosimo na obalu. Brod se već vidio u daljini. Čak i prije planiranog vremena utovarujemo stvari i plovimo nazad prema Lumbardi. Ovaj puta još mirnije more nije previše ljuljalo još pospane aktivatore svjetionika Glavat.

GLAVAT10.jpg (64382 bytes)
DIO ANTENA WLH EXPEDICIJE 9A8RR/p

Sve veze ove expedicije 9A8RR/p vrijede za:
            IOTA EU-016
, WLH-0170, CI-144 i polje JN82,
            a potvrđuju se preko managera OM7JG.

Great TNX to Tibor, OM3RM, a gold sponsor of this expedition!